WELCOME HOME | take off your shoes, please.

viernes, 11 de septiembre de 2009

"No somos bichos, pero nos tratan como tal"

Mireu això:


Els accidents de trànsit són una realitat. Molts n'haureu sentit a parlar de les xifres: 900, 1000 morts a l'any (tots ells molt menys importants que la mort de la Carmina Ordoñez, per exemple), però molts cops només cal perdre a una persona per arribar a ser conscient del que poden significar per a una família o per a la pròpia víctima.

Per sort o per desgràcia, jo no necessito aquesta publicitat. Ja en sóc prou conscient. Però...realment serveixen? Podem veure a Callejeros i similars com el futur d'aquest país condueix amb més grams de coca al nas que a la butxaca, amb el fetge ferit de mort i amb el cervell de vacances a Benidorm (o Lloret. Turisme cultural, vaja). Veient això, penso: realment són eficaces aquestes campanyes?

L'spot incial, extret de metamike.com, em recorda a spots de fa un temps de la DGT, no per la temàtica o pel tractament, sinó per l'impacte que genera. Però si aquesta és una de les fites de la publicitat, està clar que no en treu cap tipus de rendiment, ja que la txusma del país (també incloc gent amb corbata) segueix fent el gilipolles per les carreteres. Per tant, no és un fracàs de la publicitat ni molt menys, sinó de les diverses administracions que ens "administren" a la seva manera.

0 comentarios: