WELCOME HOME | take off your shoes, please.

jueves, 17 de septiembre de 2009

La publicitat a l'esport espanyol

Fa uns dies, vaig comentar que hi ha mercats que, tot i no semblar-ho, són propicis a gaudir d'una molt bona publicitat. Vam parlar dels insecticides .

Avui és hora de mullar-nos les mans amb la publicitat al món de l’esport espanyol, i en especial, d'aquelles campanyes que cerquen captar socis. Però, què més busquen els clubs a l’hora de publicitar-se? Els ingressos, òbviament, però a més a més, cada club té una personalitat marcada, una simbologia i un manera de ser pròpia, qualitats que volen remarcar i perpetuar amb cadascuna de les campanyes. I és que alhora, és una manera de fer-se notar, respectar i donar-se a conèixer arreu del territori.

La idea de postejar sobre aquest petit món, va sorgir ahir a la tarda, veient aquest spot del Club Estudiantes:

 

El símil, és contundent. Tant, que fa gràcia. El concepte és clar: per tal que l'equip no es panseixi, aquest necessita “abono”. Deixa clar el missatge de cara al seguidor del club: “abona’t: el club et necessita”.

En referència al futbol, molts són els equips que han treballat de manera creativa la recerca de socis o la seva comunicació interna, però l’Atlètic de Madrid és el que, amb diferència, desprén com cap altre la filosofia, caràcter i esperit dels seus seguidor a cadascuna de les seves peces (això sí que és una afició). No faré cap comentari. No calen.



L’Espanyol, al qual amablement el meu poble i jo li hem cedit unes terres, va rebre molts elogis pel següent spot:

 

però en la meva humil opinió, no pot comparar-se amb aquest altre. Es tracta d’una peça per atraure al seguidor periquito a l’Estadi Lluís Companys (sí, aquell que els hi quedava una mica gran. He de dir que el nou però, és simplement espectacular) per tal d’animar l’equip durant el partit de la Supercopa d’Espanya, que va jugar al 2007 contra el Barça. Dir qui va guanyar, seria escriure perque sí, ja que d’aquell partit, el millor que va fer el segon equip de Barcelona, va ser aquest spot:

Finalment, m’agradaria deixar un darrer vídeo sobre un spot del centenari de la Reial Societat, de caire gairebé anecdòtic. Jo no el vaig entendre (bat, bi, hiru, lau, etc...), fins que a Donosti, la gent cantava “alegrement” aquesta cançó pels carrers durant la prèvia del partit (després, es van limitar a beure "alegrement" per oblidar la derrota davant l’Osasuna). Un clar exemple de com el club va saber contactar amb el seu seguidor per celebrar els 100 anys del club:

 

Del FCB no en poso cap.

No la necessita.

=)

0 comentarios: