WELCOME HOME | take off your shoes, please.

jueves, 10 de septiembre de 2009

Hitler no usaba condón con Eva Braun


Avui, m'he llevat amb la intrigant escena gràfica que aqui us mostro.

http://www.elpais.com.uy/090907/ultmo-440496/ultimomomento/hitler-como-imagen-del-sida

El primer que penso: "què cabrons", és bona aquesta: en Hitler sodomitzant una atractiva noia (si fos lletja serviria? no entrarem al cas). I el copy, és com un petit copet a l'esquena del creatiu: El SIDA és un assessí en sèrie. Òstia! És que està ben trobat!! I simple! Com sempre... A més, és prou colpidor com per que jo em desperti del meu somni al tren.

Avança el dia. Florentino no ha fitxat ningú, avui (ahir sí, a l'arbitre Megía Dávila [...]).Arribo a casa. I llegeixo això:

http://www.elpais.com/articulo/sociedad/Retirado/video/comparaba/estragos/Hitler/sida/elpepusoc/20090909elpepusoc_7/Tes

La publicitat, no només serveix per "generar necessitats", "posar imatges de Coca Cola entre els frames de les películes" o per "fer més rics als rics i més pobres als pobres". Només diré que si X article no es publicita, la gent no sap que existeix, i per tant, no es compra (l'empresa no ingresa diners, gent a l'atur, odi, sang i fetge).

Si la publicitat serveix per alguna cosa és per comunicar coses, i ho fa gràcies a la seva virtut de ser molt atractiva. Aquest anunci deixa molt clar què és el SIDA i a què es pot equiparar, i censurar-lo em sembla quelcom propi d'un tercermundista mental. És que no tinc paraules, per que no m'entra al cap.

2 comentarios:

Àlvar y Raul dijo...

jajaja mira't la versió de Stalin i Saddam... està a adsoftheworld.

Adrià Ruiz dijo...

Els vaig veure, però sincerament, és que aquest és l'únic que em sembla que està ben aconseguit. Tot i que la campanya, per mi, és el que calia comentar.

=)